I måndags sålde Linda som jobbar här hos oss sin ponny Humle, världens snällaste ponny att rida som alla kan rida, barn, min bror, min pojkvän har de alla fått rida Humle, det säger mycket haha

Det är Elins sambo brorsbarn som köpt Humle, och de blir kvar till sommaren i vårt stall för att få en riktigt bra inskolning. Tänk vilken dröm om alla hästköp kunde vara att man får två månader med hjälp såhär. Linda väljer att jobba kvar här i stallet, känns super att ha ett sånt tryggt och stabilt team vi har i Dolk Dressage. Linda har jobbat över ett år, och Ida är super i stallet och är kvar över sommaren, sedan är det studier för hennes del. Och som alltid, vår klippa Dan!

Jag är väldigt stolt och glad att kunna ha så pass bra arbetstider för de som jobbar och att hästarna tas hand om på bästa sätt. Det är ”bara” 13 boxar i stallet och det är vad vi hinner med på ett bra vis på den arbetskraft i stallet vi är.

Något jag själv tycker är tuffast med att arbeta med hästar så som jag gör är alla telefonsamtal som hela tiden hänger över mig. Det är svårt att hinna med att ha telefonmöten på dagarna när jag rider. En försäljning på häst betyder oändligt mycket samtal, alla samtal om provridningar, fram och tillbaka mellan säljare/köpare, boka besiktigar m.m det tar mer tid än vad man tror. C-ponnyn som jag förmedlar ska besiktas inom kort, hoppas på ännu en lyckad matchning = det bästa att få se lyckan i ögonen på den som provrider träffar rätt efter jakten på sin drömhäst.

2 Kommentarer

  1. Amanda den 16 apr 2021 07:52 kl 07:52

    Kanske du ska skaffa en arbetstelefon som en av dina anställda har ansvar för? Så kan denne sålla och du kan återkomma till de kunder/samtal som är relevanta för dig? 😊

    • Lina Dolk den 16 apr 2021 08:44 kl 08:44

      Har skaffat en klocka så jag ser snabbt vem som ringer, det funkar faktiskt väldigt bra, så ser jag om det är samtal som jag måste svara direkt på. Oftast kan alla samtal vänta, bara att det blir väldigt många som väntar på att jag ska ringa upp 😂



Kommentera